fbpx

Een relaxte work-out

Een relaxte work-out

In deze tijd waar iedereen aan huis gebonden is, valt het niet mee in beweging te blijven. Daar heeft Doyo Trainingen iets op bedacht: op zaterdagen kan iedereen gratis deelnemen aan een online live Budo Fit-training. Dat kan dus gewoon thuis, met een tablet of telefoon. Juist nu is het goed om fit èn met elkaar verbonden te blijven. Op deze manier heb je alsnog een echte afspraak om te sporten, en ook nog eens met heel wat anderen, zonder dat je fysiek contact hebt. 

Wat is Budo Fit?
Een ontspannen sportles waarbij we focussen op soepelheid en flexibiliteit met een yoga warming-up, vervolgens zweten met cardio- en krachtoefeningen om weer tot rust komen met een meditatie ter afsluiting. Je kunt het zo zwaar (of zo licht) maken als je zelf wilt.

Voor wie geschikt?
Voor jong en ouder, van elk fitheidsniveau. Je hoeft niet te springen, en trainer Chantal geeft je verschillende mogelijkheden om een oefening naar eigen kunnen te schalen. De bedoeling is dat je tussen de yoga en meditatie vooral in beweging blijft en in iedere oefening verschillende spiergroepen aanspreekt.

Tijden
Zaterdagen -zolang sportclubs dicht moeten blijven voor volwassenen- gaat trainer Chantal live vanaf 8.45 uur. Om 9.00 uur starten we. De les duurt tot 10.20 uur. (Edit: vanaf 22 mei mogen we weer op 1,5 meter met elkaar sporten, dan stopt de online versie en ben je op zaterdag vanaf harte welkom in Zevenbergen, vanaf 8.30 uur.)

Doe je (en misschien je partner/kinderen) mee?
Laat het me weten als je mee wilt doen (door een berichtje te sturen naar info@doyotrainingen.nl), dan sturen we je t.z.t. een Zoom-uitnodiging. Zoom is hier gratis te downloaden. Je ontvang vervolgens ook de Doyo Trainingen-nieuwsbrief met tips en trucs voor persoonlijk leiderschap. Uitschrijven kan/mag altijd.

Wat heb je nodig?
– Een outfit waarin je kunt bewegen, een flesje water en een rustige plek waar je ruimte hebt.
– Liefst een tablet of laptop die je handig neer kunt zetten om de les te kunnen volgen. Zet je geluid aan.
– Een yogamatje is fijn, of anders bijvoorbeeld een (lange) tuinstoelkussen. Doe bij een gladde vloer sportschoenen aan anders glijd je uit. (Dan dus niet enkel op sokken.)
– 2 dumbells van 1 of 2 kg. Als je geen dumbells hebt: bijvoorbeeld 2 gevulde 1,5 literflessen (water) of flessen wasmiddel. Alternatieven ‘dumbells’ moeten tegen een stootje kunnen èn je vloer niet kunnen beschadigen: ze raken je vloer een paar keer.
– een kettlebell van 6 tot 12 kilo. Als je geen kettlebell hebt: een compacte rugzak die je vult met het gewicht dat je prettig vindt. Voor vrouwen is 4 tot 6 kilo een prettig gewicht. Voor mannen 6 tot 10 kilo.

Let op: er is plek voor maximaal 100 deelnemers, qua Zoom-capaciteit. Stuur ons dus zo snel mogelijk een berichtje met je mailadres.

Niet alle oefeningen, wel een kleine impressie:

Chantal Straver
chantalstraver@gmail.com

Oprichter, trainer en auteur van 'Toen ik eindelijk durfde'.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

Call Now Button